dinsdag 3 augustus 2010

Quick 'n Brite


Kennen jullie de TV-shop commercials van Quick 'n Brite nog? De "kijk nou eens hoe makkelijk het gaat" en "zonder dit product is je leven vreselijk" reclames die midden op de dag of midden in de nacht uitgezonden werden. 

Als ik eerlijk ben heb ik me destijds meerdere keren afgevraagd of die gekke roze pasta in pot nou echt hét wondermiddel was voor alle schoonmaakklussen in en om het huis.
Niet dat ik toen al op mijzelf woonde, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig aangelegd. 
Nou waren die potten toen echt vreselijk duur, dus ik heb het nooit uitgeprobeerd. 

Tot ik in 2008 bij de Action de potten Quick 'n Brite ineens zag staan... Na enige twijfel heb ik een aantal potten meegenomen. Eigenlijk meer op aanraden van een vriend die zijn hele (lichte) vloerbedekking zo goed als vlekvrij ermee had gekregen.
Die potten verdwenen achter in de voorraadkast omdat ik vond dat ik eerst mijn aangebroken schoonmaakmiddelen maar eens op moest maken. En natuurlijk vergat ik geleidelijk dat ze daar stonden.
Een paar maanden geleden kwam ik ze bij het opruimen weer tegen. Een spontane schoonmaakwoede overviel me meteen. Dus ik besloot de keuken maar eens grondig aan te pakken. 

Wat een super spul is het zeg! Ik vloog zo ongeveer door de keuken heen, niet normaal. En geloof me, ik ben echt geen prototype huisvrouw in dat opzicht. 
Enfin, dat was een leuke start. 

Maar, de commercials beweerden dat ook oude vlekken in kleding probleemloos zouden verdwijnen... Nou ben ik in het gelukkig "bezit" van een neefje dat gek op chocolade is en het erg leuk vind om zijn plakkerige handjes in contact te brengen met de kleding van zijn tante. Die vlek heb ik er nooit heel goed uitgekregen, meerdere keren gewassen met weet ik veel welke producten allemaal, maar helaas.

Toch wilde ik testen of Quick 'n Brite deed wat destijds de belofte was: Oude vlekken uit kleding krijgen. 
Vlek natmaken, beetje roze paste erop, even in laten trekken, beetje vegen.... En ja hoor, verdwenen! 

Ik werd hier erg blij van kan ik je zeggen. Zeker toen het ook nog eens erg goed bleek te werken op de bekleding van mijn auto en alle andere dingen waarop ik het geprobeerd heb.

Maar ja, het spul werd niet meer in Nederland verkocht. Bij de Action was het natuurlijk een tijdelijk product. Bij de Kijkshop (waar ze regelmatig van die TellSell achtige producten verkopen) hadden ze het ook niet. 

Gelukkig is het sinds kort verkrijgbaar bij de Blokker. In meerdere varianten (de pasta in twee verschillende formaten, een vloeibare variant en een kant en klare keukenreiniger) die allemaal, wat mij betreft, aan te raden zijn.
Kortom; Ik ben enthousiast! Helaas kon Blokker mij niet vertellen of Quick 'n Brite nu standaard in het assortiment zit of dat ze het tijdelijk verkopen. Wel staat het bij ons in de stad bij de schoonmaakartikelen en niet in een reclame stand, dat suggereert dat Quick 'n Brite terug is! 

Ik ben er blij mee kan ik je vertellen. 

Quick 'n Brite is in verschillende variaties verkrijgbaar bij de Blokker en kost tussen de € 2,50 en de € 3,50 (afhankelijk van het product).

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten